REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
§ 1
Postanowienia wstępne
- Sklep internetowy Kancelaria finansowa – Amadeusz Kopański dostępny pod adresem internetowym
www.akfinansowy.pl, prowadzony jest przez Amadeusza Kopańskiego prowadzącego
działalność gospodarczą pod firmą Kancelaria finansowa – Amadeusz Kopański
NIP 8513273345 REGON 521894586 pod adresem Szczecin, ul. Władysława Nehringa nr 60A, 71-836 - Niniejszy regulamin skierowany jest do Konsumentów i określa zasady i tryb
zawierania z Konsumentem Umowy Sprzedaży na odległość za pośrednictwem
Sklepu internetowego.
§ 2
Definicje
- Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach
Sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością
gospodarczą lub zawodową. - Sprzedawca – osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą pod firmą
Kancelaria finansowa – Amadeusz Kopański adres Szczecin, ul. Władysława Nehringa nr 60A, 71-836
NIP 8513273345 REGON 521894586 - Klient – każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu.
- Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna
niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną,
wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze
Sklepu. - Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem
internetowym www.akfinansowy.pl - Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z Klientem w ramach
zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu),
bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem
jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do
chwili zawarcia umowy włącznie. - Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu.
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza
Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży
Produktu lub Produktów ze Sprzedawcą. - Konto – konto klienta w Sklepie, są w nim gromadzone są dane podane przez
Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie. - Formularz rejestracji – formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający
utworzenie Konta. - Formularz zamówienia – interaktywny formularz dostępny w Sklepie
umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie
Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym
sposobu dostawy i płatności. - Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane
przez Klienta Produkty do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i
modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości produktów. - Produkt – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma/usługa będąca przedmiotem
Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą. - Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta
między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego. Przez
Umowę Sprzedaży rozumie się też – stosowanie do cech Produktu – umowę o
świadczenie usług i umowę o dzieło.
§ 3
Wymagania techniczne
Do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania
zamówień na Produkty, niezbędne są:
a. urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową
typu mozilla firefox, google chrome, safari.
b. aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail),
c. włączona obsługa plików cookies.
§ 4
Informacje ogólne
- Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi
odpowiedzialności za zakłócenia, w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu,
spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub
niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta. - Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga zakładania Konta. Składanie
zamówień przez Klienta na Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu
możliwe jest albo po założeniu Konta zgodnie z postanowieniami § 6
Regulaminu albo przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych
umożliwiających realizację Zamówienia bez zakładania Konta. - Ceny podane w Sklepie są podane w polskich złotych i są cenami brutto
(uwzględniają podatek VAT). - Na końcową (ostateczną) kwotę do zapłaty przez Klienta składa się cena za
Produkt oraz koszt dostawy (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi
pocztowe), o której Klient jest informowany na stronach Sklepu w trakcie
składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia woli związania się
Umową Sprzedaży. - W przypadku Umowy obejmującej prenumeratę lub świadczenie usług na
czas nieoznaczony końcową (ostateczną) ceną jest łączna cena obejmująca
wszystkie płatności za okres rozliczeniowy.
- Gdy charakter przedmiotu Umowy nie pozwala, rozsądnie oceniając, na
wcześniejsze obliczenie wysokości końcowej (ostatecznej) ceny, informacja o
sposobie, w jaki cena będzie obliczana, a także o opłatach za transport,
dostarczenie, usługi pocztowe oraz o innych kosztach, będzie podana w
Sklepie w opisie Produktu.
§ 5
Zakładanie Konta w Sklepie
- Aby założyć Konto w Sklepie, należy wypełnić Formularz rejestracji.
Niezbędne jest podanie następujących danych imię, nazwisko, kraj, ulica, kod
pocztowy, miasto, telefon oraz adres e-mail. - Założenie Konta w Sklepie jest darmowe.
- Logowanie się na Konto odbywa się poprzez podanie loginu i hasła
ustanowionych w Formularzu rejestracji. - Klient ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia
z tego tytułu jakichkolwiek opłat usunąć Konto poprzez wysłanie stosownego
żądania do Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty
elektronicznej lub pisemnie na adresy podane w § 3.
§ 6
Zasady składania Zamówienia
W celu złożenia Zamówienia należy:
- zalogować się do Sklepu (opcjonalnie) ;
- wybrać Produkt będący przedmiotem Zamówienia, a następnie kliknąć
przycisk „Do koszyka” (lub równoznaczny) ; - zalogować się lub skorzystać z możliwości złożenia Zamówienia bez
rejestracji; - jeżeli wybrano możliwość złożenia Zamówienia bez rejestracji – wypełnić
Formularz zamówienia poprzez wpisanie danych odbiorcy Zamówienia oraz
adresu, na który ma nastąpić dostawa Produktu, wybrać rodzaj przesyłki
(sposób dostarczenia Produktu), wpisać dane do faktury, jeśli są inne niż dane
odbiorcy Zamówienia, - kliknąć przycisk “Zamawiam i płacę” lub z nim równoznaczny,
- wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności i w zależności od sposobu
płatności, opłacić zamówienie w określonym terminie, z zastrzeżeniem § 8 pkt
§ 7
Oferowane metody dostawy oraz płatności
- Klient może skorzystać z następujących metod dostawy lub odbioru
zamówionego Produktu:
a. Przesyłka pocztowa,
b. Przesyłka kurierska,
c. Odbiór osobisty dostępny pod adresem: Szczecin, ul. Władysława Nehringa, nr 60A, 71-836
- Klient może skorzystać z następujących metod płatności:
a. Płatność przy odbiorze osobistym
b. Płatność przelewem na konto Sprzedawcy
d. Płatności elektroniczne
e. Płatność kartą płatniczą. - Szczegółowe informacje na temat metod dostawy oraz akceptowanych metod
płatności znajdują się na stronie Sklepu.
§ 8
Wykonanie umowy sprzedaży
- Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po
uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza
zamówienia w Sklepie internetowym zgodnie z § 6 Regulaminu. - Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego
otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji.
Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje
poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości e-mail
na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta,
która zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia
i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży.
Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje
zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą. - W przypadku wyboru przez Klienta:
a. płatności przelewem, płatności elektronicznych albo płatności kartą płatniczą,
Klient obowiązany jest do dokonania płatności w terminie 3 dni
kalendarzowych od momentu zawarcia Umowy Sprzedaży – w przeciwnym
razie zamówienie zostanie anulowane.
b. płatności gotówką przy odbiorze osobistym przesyłki, Klient obowiązany jest
dokonać płatności przy odbiorze przesyłki w terminie 5 dni od dnia otrzymania
informacji o gotowości przesyłki do odbioru. - Jeżeli Klient wybrał sposób dostawy inny niż odbiór osobisty, Produkt
zostanie wysłany przez Sprzedawcę w terminie wskazanym w jego opisie (z
zastrzeżeniem ustępu 5 niniejszego paragrafu), w sposób wybrany przez
Klienta podczas składania Zamówienia.
5.
A. W przypadku zamówienia Produktów o różnych terminach dostawy, terminem
dostawy jest najdłuższy podany termin.
B. W przypadku zamówienia Produktów o różnych terminach dostawy, Klient ma
możliwość żądania dostarczenia Produktów częściami lub też dostarczenia wszystkich
Produktów po skompletowaniu całego zamówienia. - Początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta liczy się w następujący
sposób:
a. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności
elektroniczne lub kartą płatniczą – od dnia uznania rachunku bankowego
Sprzedawcy.
b. W przypadku wyboru przez Klienta odbioru osobistego Produktu, Produkt
będzie gotowy do odbioru przez Klienta w terminie wskazanym w opisie
Produktu. O gotowości Produktu do odbioru Klient zostanie dodatkowo
poinformowany przez Sprzedawcę poprzez przesłanie stosownej wiadomości
e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej
Klienta.
- W przypadku zamówienia Produktów o różnych terminach gotowości do odbioru,
terminem gotowości do odbioru jest najdłuższy podany termin. - Początek biegu terminu gotowości Produktu do odbioru przez Klienta liczy się w
następujący sposób:
a. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności
elektroniczne lub kartą płatniczą – od dnia uznania rachunku bankowego
Sprzedawcy.
b. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu gotówką przy odbiorze
osobistym – od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży. - Dostawa Produktu odbywa się na terenie UE oraz Stanów Zjednoczonych.
- Dostawa Produktu do Klienta jest odpłatna, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi
inaczej. Koszty dostawy Produktu (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi
pocztowe) są wskazywane Klientowi na stronach Sklepu internetowego oraz w trakcie
składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się
Umową Sprzedaży. - Odbiór osobisty Produktu przez Klienta jest bezpłatny.
§ 9
Prawo odstąpienia od umowy
- Konsument może w terminie 14 dni odstąpić od Umowy Sprzedaży bez podania
jakiejkolwiek przyczyny. - Bieg terminu określonego w ust. 1 rozpoczyna się od dostarczenia Produktu
Konsumentowi lub wskazanej przez niego osobie innej niż przewoźnik. - W przypadku Umowy, która obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane
osobno, partiami lub w częściach, termin wskazany w ust. 1 biegnie od dostawy ostatniej
rzeczy, partii lub części. - W przypadku Umowy, która polega na regularnym dostarczaniu Produktów przez
czas oznaczony (prenumerata), termin wskazany w ust. 1 biegnie od objęcia w
posiadanie pierwszej z rzeczy. - Konsument może odstąpić od Umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o
odstąpieniu od Umowy. Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy wystarczy
wysłanie przez Konsumenta oświadczenia przed upływem tego terminu. - Oświadczenie może być wysłane za pomocą tradycyjnej poczty, faxem bądź drogą
elektroniczną poprzez przesłanie oświadczenia na adres e-mail Sprzedawcy lub przez
złożenie oświadczenia na stronie internetowej Sprzedawcy – dane kontaktowe
Sprzedawcy zostały określone w § 3. Oświadczenie można złożyć również na formularzu,
którego wzór stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu oraz załącznik do ustawy
z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta, jednak nie jest to obowiązkowe.
- W przypadku przesłania oświadczenia przez Konsumenta drogą elektroniczną,
Sprzedawca niezwłocznie prześle Konsumentowi na podany przez Konsumenta adres
e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy. - Skutki odstąpienia od Umowy:
a. W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość Umowę uważa się za
niezawartą.
b. W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi
niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia
Konsumenta o odstąpieniu od Umowy, wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym
koszty dostarczenia rzeczy, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z
wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły
sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę.
c. Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności,
jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument
wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla niego z żadnymi
kosztami.
d. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania
Produktu z powrotem lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w
zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
e. Konsument powinien odesłać Produkt na adres Sprzedawcy podany w niniejszym
Regulaminie niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował
Sprzedawcę o odstąpieniu od Umowy. Termin zostanie zachowany, jeżeli Konsument
odeśle Produkt przed upływem terminu 14 dni.
f. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu, także koszty zwrotu
Produktu, jeśli ze względu na swój charakter Produkt ten nie mógł zostać w zwykłym
trybie odesłany pocztą.
g. Konsument odpowiada tylko za zmniejszenie wartości Produktu wynikające z
korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru,
cech i funkcjonowania Produktu. - W przypadku gdy ze względu na charakter Produktu nie może on zostać odesłany w
zwykłym trybie pocztą, informacja o tym, a także o kosztach zwrotu Produktu, będzie się
znajdować w opisie Produktu w Sklepie. - Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje
Konsumentowi w odniesieniu do Umowy:
a. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana
według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych
potrzeb,
b. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym
opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę
zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po
dostarczeniu,
c. w które przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub
mająca krótki termin przydatności do użycia,
d. o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą
Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po
spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy,
e. w którym cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad
którymi Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu
do odstąpienia od Umowy,
f. w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu
na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami,
g. w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo
programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie
zostało otwarte po dostarczeniu,
h. o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o
prenumeratę,
i. o dostarczenie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym,
jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed
upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Sprzedawcę o
utracie prawa odstąpienia od Umowy.
§ 10
Reklamacja i gwarancja
- Umową Sprzedaży objęte są nowe Produkty.
- Sprzedawca jest obowiązany dostarczyć Klientowi rzecz wolną od wad.
- W przypadku wystąpienia wady zakupionego u Sprzedawcy towaru Klient ma
prawo do reklamacji w ciągu 14 dni od daty zakupu, w oparciu o przepisy dotyczące rękojmi w kodeksie
cywilnym. - Reklamację należy zgłosić pisemnie lub drogą elektroniczną na podane w
niniejszym Regulaminie adresy Sprzedawcy lub przy wykorzystaniu
elektronicznego formularza reklamacyjnego, udostępnianego przez Sprzedawcę
na jednej z podstron Sklepu. - Zaleca się, aby w reklamacji zawrzeć m.in. zwięzły opis wady, okoliczności (w
tym datę) jej wystąpienia, dane Klienta składającego reklamację, oraz żądanie
Klienta w związku z wadą towaru. - Sprzedawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, nie
później niż w terminie 14 dni, a jeśli nie zrobi tego w tym terminie, uważa się,
że żądanie Klienta uznał za uzasadnione. - Towary odsyłane w ramach procedury reklamacyjnej należy wysyłać na
adres podany w § 3 niniejszego Regulaminu. - W przypadku, gdy na Produkt została udzielona gwarancja, informacja o niej,
a także jej treść, będą zawarte przy opisie Produktu w Sklepie.
§ 11
Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez
Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i
dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w
siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich)
rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań
statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów
Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu
Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php;
http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php oraz
http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php. - Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z
pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
a. Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu
konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o
Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o
rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą.
b. Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora
Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o
Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o
wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia
sporu między Konsumentem a Sprzedawcą.
c. Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu
między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy
powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej,
do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja
Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
§ 12
Dane osobowe w Sklepie internetowym
- Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem
Sklepu internetowego jest Sprzedawca. - Dane osobowe Klientów zbierane przez administratora za pośrednictwem Sklepu
internetowego zbierane są w celu realizacji Umowy Sprzedaży, a jeżeli Klient wyrazi
na to zgodę – także w celu marketingowym. - Odbiorcami danych osobowych Klientów Sklepu internetowego mogą być:
a. W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu
dostawy przesyłką pocztową lub przesyłką kurierską, Administrator
udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu przewoźnikowi lub
pośrednikowi realizującemu przesyłki na zlecenie Administratora.
b. W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu
płatności elektronicznych lub kartą płatniczą Administrator udostępnia
zebrane dane osobowe Klienta, wybranemu podmiotowi obsługującemu
powyższe płatności w Sklepie internetowym. - Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w
Regulaminie danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy Sprzedaży skutkuje
brakiem możliwości zawarcia tejże umowy.
§ 13
Postanowienia końcowe
Klient ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i
dochodzenia roszczeń. W tym celu może złożyć skargę za pośrednictwem unijnej
platformy internetowej ODR dostępnej pod adresem: www.akfinansowy.pl
Polityka Prywatności
Wszystkie dane osobowe pozyskiwane za pośrednictwem Sklepu są gromadzone oraz przechowywane
zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27
kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych
i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE ogólne
rozporządzenie o ochronie danych (RODO) oraz ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług
drogą elektroniczną.
Korzystając z naszych usług (dalej jako „Usługi”), czyli Usług
serwisu www.akfinansowy.pl powierzają nam Państwo swoje informacje. W ramach poszczególnych
Usług zdarza się również, że informacje te powierzane są także osobom trzecim, które istnieją w
środowisku naszych Usług oraz naszym zaufanym partnerom, z którymi współpracujemy
bezpośrednio lub pośrednio, przede wszystkim w ramach zapewnienia Państwu Usług na najwyższym
poziomie, jak również w ramach działań marketingowych.
Niniejsza polityka prywatności ma na celu pomóc Państwu w zrozumieniu, jakie dane osobowe są
przez nas zbierane i w jakim celu oraz do czego je wykorzystujemy.
Prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami przed rozpoczęciem przeglądania naszej strony
internetowej. Zamykając to okno lub rozpoczynając korzystanie ze strony internetowej, wyrażają
Państwo zgodę na poniższe postanowienia.
Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są w języku polskim.
Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych
przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw – w
zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu.
O każdej zmianie Sprzedawca poinformuje Klienta z co najmniej 7 dniowym
wyprzedzeniem.
W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie
powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu
cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach
konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.
- Administrator
Administratorem Państwa danych osobowych jest Kancelaria finansowa – Amadeusz Kopański z
siedzibą Szczecin, miejsc. Szczecin, ul. Władysława Nehringa, nr 60A, 71-836, NIP 8513273345 a
także podmioty, z którymi współpracujemy głównie w zakresie marketingowym.
Są to nasi Partnerzy, którzy pomagają nam sprawnie prowadzić Sklep, jak na przykład dostawcy usług
hostingu lub usług informatycznych, podmioty obsługujące płatności elektroniczne lub płatności kartą
płatniczą w portalu, firmy, które serwisują oprogramowanie, wspierają nas w kampaniach
marketingowych, jak również dostawcy usług doradczych. Takie podmioty są zobowiązane korzystać
z udostępnionych im danych osobowych tylko w celu realizacji usług oraz traktować dane osobowe
Użytkownika jako ściśle poufne. Wszystkie podmioty, które mogą otrzymać Twoje dane osobowe
funkcjonują na terenie Polski. Nie przewidujemy przekazywania Twoich danych osobowych
za granicę.
W sprawach dotyczących przetwarzania Państwa danych osobowych przez Administratora, prosimy o
kontakt pod adresem: Szczecin, ul. Władysława Nehringa, nr 60A, 71-836
Z Administratorem można się także skontaktować:
· Korespondencyjnie na adres siedziby Administratora
· Mailowo na adres: Amadeusz.kopanski@gmail.com
- Cele, podstawa prawna i okres przetwarzania danych
Podstawową zasadą stosowaną przez Administratora jest przestrzeganie przepisów prawa dotyczących
prywatności i ochrony danych osobowych. Administrator działa w poszanowaniu prawa każdej osoby
do ochrony swojej prywatności. Wszystkie dane osobowe pozyskiwane za pośrednictwem Sklepu są
gromadzone oraz przechowywane zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego
i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku
z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych
oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE ogólne rozporządzenie o ochronie danych (RODO) oraz ustawy
z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
Dane osobowe, które przetwarzamy to wszelkie informacje o zidentyfikowanej lub możliwej
do zidentyfikowania osobie fizycznej, a więc takiej, którą można bezpośrednio lub pośrednio
zidentyfikować, w szczególności na podstawie identyfikatora takiego jak: imię i nazwisko, numer
identyfikacyjny, dane o lokalizacji, identyfikator internetowy lub jeden bądź kilka szczególnych
czynników określających fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową
lub społeczną tożsamość osoby fizycznej.
Podanie jakichkolwiek danych osobowych podczas korzystania z naszego Sklepu jest dobrowolne.
Dane osobowe przetwarzane są w celach:
· Założenia konta w Sklepie i wykonania umowy przez Administratora na rzecz
Użytkowników (sprzedaż towarów, realizacja sług), w tym także dopasowanie Usług
do potrzeb Użytkowników, analizowanie i udoskonalenie Usług oraz zapewnienie
bezpieczeństwa Usług (dalej „wykonanie Usług”). Danych tych będziemy od Ciebie
wymagać każdorazowo w przypadku dokonywania zakupów bez logowania, czyli
innymi słowy bez założenia przez Ciebie Konta w Sklepie internetowym, bądź
jednorazowo przy tworzeniu Konta.
Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. b) RODO – niezbędność do wykonania umowy, której stroną jest
Użytkownik.
Cel przetwarzania: Przetwarzanie danych będzie odbywało się w celu realizacji umowy sprzedaży lub
w związku z zamiarem jej zawarcia, jak również wypełniania obowiązków nałożonych przez
obowiązujące przepisy prawa.
Okres przetwarzania: do czasu wygaśnięcia umowy między Użytkownikiem
a Administratorem, z zastrzeżeniem, że czasami dane te mogą być przetwarzane również po
wygaśnięciu umowy, jednak tylko wówczas, gdy jest to dozwolone lub wymagane w świetle
obowiązujących przepisów prawa, np. w celach statystycznych, rozliczeniowych, w celu dochodzenia
roszczeń lub przetwarzania danych osobowych, które wynikają z aktualnych informacji o podmiotach
wpisanych do Krajowego Rejestru Sądowego oraz z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności
Gospodarczej.
Kryteria przewarzania: dane osobowe zawarte w Koncie będą przetwarzane przez czas
funkcjonowania Konta, czyli przez czas trwania świadczenia usługi prowadzenia Konta
w Sklepie internetowym. W każdej chwili możesz podjąć decyzję o usunięciu Konta,
co skutkować będzie również usunięciem Twoich danych osobowych z bazy.
· pomiary statystyczne, marketing (w tym analizowanie i profilowanie danych w celach
marketingowych) produktów i innych usług Administratora.
Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f) RODO – uzasadniony interes Administratora.
Cel przetwarzania danych: Wykorzystujemy dane osobowe wyłącznie w celu udzielenia odpowiedzi
na Twoje pytania przekazane w formularzu kontaktowym, podczas rozmowy telefonicznej,
prowadzenia chatu bądź zgłoszenia reklamacyjnego.
Okres przetwarzania: Będziemy przetwarzać dane przez czas potrzebny w celu ochrony przed
ewentualnymi roszczeniami. W przypadku zgłoszeń reklamacyjnych będziemy przetwarzać dane
osobowe do czasu udzielania odpowiedzi na zgłoszenie reklamacyjne, a następnie do końca roku
kalendarzowego, w którym upływa 6-ścio letni termin przedawnienia w celu ochrony przed
ewentualnymi roszczeniami. W przypadku, gdy toczy się spór lub trwa postępowanie, w szczególności
sądowe, okres przechowywania będzie liczony od dnia zakończenia sporu lub prawomocnego
zakończenia postępowania.
· marketing (w tym analizowanie i profilowanie danych w celach
marketingowych) dotyczący produktów i usług podmiotów trzecich.
Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. a) RODO- dobrowolna udzielona zgoda
Cel przetwarzania danych: dane osobowe przekazywane w ramach usług marketingowych
przetwarzane są w celu przesyłania informacji zawierających reklamy wizerunkowe
i produktowe, informacje o nowościach. Możesz w każdej chwili bezpłatnie zrezygnować
z otrzymywania wiadomości marketingowych.
Okres przetwarzania: do czasu wycofania zgody. W sytuacji wycofania zgody, Twoje dane zostaną
niezwłocznie zablokowane, a następnie usunięte.
- Czy istnieje wymóg podania danych osobowych?
Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niepodanie danych oznaczonych jako niezbędne
do świadczenia Usług na Państwa rzecz uniemożliwi ich świadczenie.
- Odbiorcy danych osobowych
W zakresie niezbędnym do realizacji Usług na Państwa rzecz, Państwa dane mogą być przekazane
upoważnionym pracownikom Administratora oraz podmiotom przetwarzającym dane osobowe na
zlecenie Administratora, m. in. dostawcom usług IT, firmom badawczym, jak również podmiotom
uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obowiązującego prawa, m. in. organom ścigania w
przypadku zgłoszenia przez organ stosownego żądania zgodnie
z odpowiednią podstawą prawną.
- Przysługujące Państwu uprawnienia związane z przetwarzaniem danych
osobowych
Na mocy obowiązujących przepisów przysługują Państwu następujące prawa w związku
z przetwarzaniem przez Kancelaria finansowa – Amadeusz Kopański Państwa danych osobowych:
Masz prawo do:
· Prawo dostępu(art. 15 RODO), tj. żądania od Administratora informacji o
przetwarzaniu jej danych osobowych, tj. potwierdzenia, czy przetwarzane są dane
osobowe osoby, której one dotyczą. Jeżeli dane o osobie są przetwarzane, jest ona
uprawniona do uzyskania dostępu do nich, uzyskania ich kopii oraz do uzyskania
następujących informacji: o celach przetwarzania, kategoriach danych osobowych,
informacji
o odbiorcach lub kategoriach odbiorców, którym dane zostały lub zostaną ujawnione,
o okresie przechowywania danych lub o kryteriach ich ustalania, o przysługujących
osobie prawach związanych z przetwarzaniem jego danych osobowych, o możliwości
wniesienia skargi do organu nadzoru, o źródle pozyskania danych osobowych, jeżeli
nie zostały pozyskane bezpośrednio od osoby, której dane dotyczą oraz o
profilowaniu
i zautomatyzowanym przetwarzaniu decyzji;
· Prawo do sprostowania (art. 16 RODO), tj. jeżeli osoba uzyska informację o tym, że
jej dane osobowe przetwarzane przez Administratora są nieprawidłowe, nieaktualne
lub niekompletne, ma ona prawo żądać ich niezwłocznego sprostowania lub
uzupełnienia;
· Prawo do usunięcia danych (art. 17 RODO) czyli może żądać usunięcia swoich
danych osobowych, przy czym jeżeli osoba wyraziła zgodę na przetwarzanie danych
osobowych, żądanie usunięcia odniesie taki sam skutek jak cofnięcie zgody;
· Prawo do ograniczenia przetwarzania danych (art. 18 RODO) czyli zażądanie
zaprzestania ich przetwarzania za wyjątkiem ich przechowywania, w sytuacjach,
gdy: osoba, której dane dotyczą, kwestionuje prawidłowość danych osobowych;
osoba, której dane dotyczą, kwestionuje zgodność z prawem przetwarzania danych
osobowych przez Administratora; Administrator nie potrzebuje już tych danych, ale
są one potrzebne osobie, której dane dotyczą, do ustalenia, dochodzenia lub obrony
jego roszczeń; osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania i
sprzeciw ten został uznany przez Administratora;
· Prawo przeniesienia danych(art. 20 RODO) co oznacza prawo do otrzymania
udostępnionych Administratorowi danych osobowych w usystematyzowanym
formacie, powszechnego użytku, nadającym się do odczytu przez określone
urządzenie, aby mógł on zostać przekazany bezpośrednio do innego podmiotu, pod
warunkiem, że jest to możliwe z punktu widzenia technicznego;
· Prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania(art. 21 RODO) co oznacza prawo
wniesienia przez osobę, której dane dotyczą sprzeciwu wobec wykorzystania jej
danych osobowych na cele związane z marketingiem bezpośrednim produktów i
usług, jak również innych realizowanych przez Administratora działań
marketingowych wysyłanych za pośrednictwem poczty elektronicznej lub sms.
Sprzeciw nie skutkuje usunięciem danym, a jedynie zaprzestaniem ich
wykorzystywania przez Administratora w celach marketingowych.
· Prawo do cofnięcia zgody co oznacza, że w przypadkach, w których przetwarzanie
danych odbywa się na podstawie udzielonej zgody, osobie, której dane dotyczą
przysługuje prawo do cofnięcia udzielonych zgód na poszczególne cele
przetwarzania, w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z
prawem przetwarzania, realizowanego do czasu wycofania zgody;
· Prawo do złożenia skargi do właściwego organu nadzorczego (art. 77 ust. 2 RODO)
jeżeli osoba, której dane dotyczą uważa, że przetwarzane są dane nielegalnie, ma
prawo do wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego: Urząd Ochrony
Danych Osobowych.
W celu skorzystania ze wskazanych wyżej uprawnień, prosimy o kontakt z Administratorem, pod
adresem: Szczecin, ul. Władysława Nehringa, nr 60A, 71-836 formularz kontaktowy
www.akfinansowy.pl
W zakresie, w jakim Państwa dane są przetwarzane na podstawie zgody, przysługuje Państwu prawo
jej cofnięcia w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem
przetwarzania, którego dokonano przed jej wycofaniem. Zgoda może zostać wycofana poprzez
wysłanie oświadczenia o wycofaniu zgody przez formularz kontaktowy www.akfinansowy.pl
- Polityka „cookies”
Używamy plików cookies w celu poprawienia funkcjonalności strony internetowej i poprawienia
szybkości jej działania. Pliki cookies wykorzystujemy również dla dopasowania treści oferty do
Państwa oczekiwań i preferencji ustalonych na podstawie Państwa aktywności online podczas
przeglądania stron internetowych. Oferty kierowane do Państwa mogą być zamieszczane zarówno na
naszej stronie Internetowej, jak i stronach internetowych innych podmiotów. W związku z tym, że w
zakresie promocji i reklamy naszych produktów współpracujemy z innymi podmiotami, pliki cookie
mogą być zamieszczane przez te podmioty. Pliki cookie mogą zbierać dane o Państwa zachowaniu w
sieci czy Państwa adresie IP. Pliki cookie służą ponadto zbieraniu anonimowych zagregowanych
statystyk o przeglądania artykułów i produktów na stronach naszego serwisu, utrzymania sesji
użytkownika serwisu internetowego (po zalogowaniu), dzięki której użytkownik nie musi na każdej
podstronie serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła.
· Sklep tzw. Cookies („ciasteczka”), stanowiące informacje zapisywane przez serwery
na urządzeniu końcowym Użytkownika. Informacje te mogą być odczytywane
przez serwery przy każdorazowym połączeniu się z tego urządzenia końcowego.
· Cookies używane są przez nas m.in. w celu dostosowania treści i usług dostępnych
na Stronie Internetowej do indywidualnych potrzeb i zainteresowań poszczególnych
Użytkowników. Cookies dostarczają danych statystycznych o ruchu Użytkowników
i korzystaniu przez nich z poszczególnych stron. Cookies umieszczane są też w celu
monitorowania ruchu Użytkowników pomiędzy Stroną Internetową
a współpracującymi z nim serwisami internetowymi.
· Możesz w każdej chwili wyłączyć w swojej przeglądarce opcję przyjmowania
Cookies, jednakże wyłączenie Cookies może utrudnić lub uniemożliwić korzystanie
z niektórych usług. W niektórych przypadkach możesz także ustawić przeglądarkę
w taki sposób, by w każdym przypadku wyświetlane było pytanie o zgodę
użytkownika na pliki Cookies. Zapewni Ci to możliwość kontroli nad plikami
Cookies, ale może jednocześnie spowolnić działanie przeglądarki.
· Brak dokonania zmiany ustawień w zakresie Cookies oznacza, że będą one
zamieszczone w urządzeniu końcowym, a tym samym możemy przechowywać
informacje w Twoim urządzeniu końcowym i uzyskiwać do nich dostęp.
· Informujemy, że nie odpowiadamy za stosowanie Cookies na innych stronach
internetowych, dostępnych dla Użytkowników dzięki linkom umieszczonym
w naszym Portalu.
· Możemy także używać innych technologii o funkcjach podobnych lub tożsamych
z Cookies. Zasady określone w tej Polityce Prywatności w odniesieniu do „Cookies”
mają zastosowanie także do tych innych podobnych technologii stosowanych
w ramach witryn internetowych.
· Cookies zawierają zazwyczaj nazwę domeny serwisu internetowego,
z którego pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym
oraz unikalny numer. Pliki Cookies mogą być zamieszczane w urządzeniu końcowym
Użytkownika, a następnie wykorzystywane przez nas do monitorowania ruchu
i aktywności w Portalu.
· Nasz Portal stosuje następujące rodzaje plików Cookies:
· „niezbędne” pliki Cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach
serwisu, np. umożliwiające korzystanie z sesji
· „funkcjonalne” pliki Cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych
przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie
wybranej wersji mobilnej/klasycznej, ostatnich fraz wpisywanych przez Użytkownika,
wyglądu strony internetowej, stanu mechanizmu zakładek itp.
· „analityczne” pliki Cookies, umożliwiające monitorowanie aktywności Użytkowników
w serwisie.
· Pliki Cookies nie służą do przetwarzania ani do przechowywania danych osobowych,
nie można za ich pomocą dokonać bezpośredniej identyfikacji Użytkownika
oraz nie wprowadzają zmian konfiguracyjnych w przeglądarce i telekomunikacyjnym
urządzeniu końcowym.
- Pytania i skargi dotyczące ochrony prywatności:
Ewentualne pytania oraz skargi związane z tym, w jaki sposób Administrator przetwarza dane
osobowe należy kierować na adres: amadeusz.kopanski@gmail.com
- Okres przechowywania pozostałych danych:
Przechowujemy dane przez okres obowiązywania umowy o świadczenie na Państwa rzecz usług
elektronicznych przez Sklep.
Przechowujemy dane również po zakończeniu okresu umowy, w następujących celach:
· dochodzenia roszczeń wynikających z powyższej umowy lub umów zawartych
w związku z nabywaniem usług lub towarów przez klientów Sklepu
· realizacji obowiązków prawnych, np. podatkowych;
· zwalczania oszustw lub nadużyć na szkodę Sklepu, klientów i innych osób;
· statystyki i dokumentacji archiwalnej.
· Dane osobowe dla celów marketingowych przechowujemy przez okres
obowiązywania umowy o świadczenie usług elektronicznych albo do wniesienia
sprzeciwu.
Administrator zastrzega prawo do dokonywania zmian bądź aktualizacji w Polityce Prywatności o
czym poinformuje udostępniając odpowiednie treści na stronie internetowej